افت شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۷ اردیبهشت‌ماه) با یک  هزار و ۴۳۳ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش پتروکنکاش به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال و در ۶۸۹ هزار و ۴۱۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳۷۹ واحد افزایش به ۴۱۱ هزار و ۶۹۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۵۸ واحد رشد به ۲۵۶ ‌هزار و ۲۲۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۲۶۰ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۸۵۹ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۸۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تپیکو) با ۲۵۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۲۳۷ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۷۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۶۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۲۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۲۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۲۱ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۱ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۴۵۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۳۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۶۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۹۹ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، توسعه و عمران امید (ثامید)، شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) و آریان کیمیا تک (کیمیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۹۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۶۹ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۸ هزار و ۸۶۰ نوبت بود.

نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، نفت پاسارگاد (شپاس)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، صنایع مادیران (مادیرا)، کلر پارس (کلر)، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و بیمه تجارت نو (بنو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.